Batman vs Teenage Mutant Ninja Turtles

Animatie | 87 Min
7/10
7
Batman-vs-Teenage-Mutant-Ninja-Turtles-poster

Batman vs Teenage Mutant Ninja Turtles is een D.C. animatie film gebaseerd op het gelijknamige stripboek. In de film moeten Batman, Batgirl en Robin een alliantie vormen met The Teenage Mutant Ninja Turtles om te vechten tegen de aartsvijand van de Turtles, The Shredder, die samenwerkt met Ra’s Al Ghul en The League of Assassins.

De film is een mix van twee bekende langlopende stripboeken en heeft daardoor een uiteenlopende mix van karakters. De makers hebben ervoor gekozen om van beide werelden de meest iconische helden en schurken te gebruiken. Dit is terug te zien in de cast van stemacteurs.

De stem van Batman\Bruce Wayne wordt ingesproken door stemacteur Troy Baker, bekend van zijn werk in Marvel’s Avengers en de videogames The Last of Us en Uncharted. De manier hoe hij de stem inspreekt heeft veel weg van Kevin Conroy maar dat is zeker geen minpunt. Actrice Tara Strong spreekt met volle overtuiging de rol van Harley Quinn in. Dit is ook wel te verwachten, Strong spreekt namelijk al jarenlang haar stem in en Harley is inmiddels een van haar beste rollen. Eric Bauza (bekend van Batman Ninja), Darren Criss, Kyle Mooney en Baron Vaughn spreken respectievelijk de stemmen in van Leonardo, Raphael, Michelangelo en Donatello. Ofwel, The Turtles. Met Andrew Kashino als The Shredder en John DiMaggio als Mr. Freeze.

Hoewel het verhaal veelal overeenkomt met het stripboek hebben de makers wel de creatieve vrijheid genomen om nieuwe elementen toe te voegen. Dit zorgt voor leuke verrassingen en een beter verhaal. De animatie stijl die gebruikt wordt is te vergelijken met eerdere D.C. films als Suicide Squad: Hell to Pay en The Death of Superman. Als je daar niet mee bekend bent, dit is een iets wat gewelddadigere stijl maar niet rated-R. De actie scenes vloeien feilloos in elkaar over en geven het gevoel of je naar een live action comicbook aan het kijken bent. Een genot om naar te kijken. Naast alle actie zit er ook een dosis humor in die voor de nodige afwisseling zorgt. Dit is mede te danken door Michelangelo.

Batman vs Teenage Mutant Ninja Turtles is een verrassend vermakelijke film waar ik met veel plezier naar gekeken heb. Aan te raden voor iedereen die van actie en humor houdt of fans van Batman of The Turtles zijn (beide mag natuurlijk ook). Vergeet niet te wachten voor de postcredit scene.

Ik geef deze film een dikke Cowabunga!

Aanbevolen films