Triple Threat

Actie | 96 Min
4/10
4
tripe-threat-film-poster-2019

In Triple Threat lopen drie verschillende verhaallijnen door elkaar heen: Tony Jaa en Tiger Hu Chen zijn twee huurlingen die voor dood worden achtergelaten wanneer ze, tijdens een missie, een vlaag van gewetensbezwaar krijgen. Tijdens diezelfde missie raakt de vrouw van Iko Uwais dodelijk gewond en deze laatste zint uiteraard op wraak. Daarnaast loopt er ook nog een kidnapplot waarin een rijke Chinese het doelwit is. Volgt u het nog?

Ook Scott Adkins, Michael Jai White en voormalig MMA-kampioen Michael Bisping hebben aanzienlijke rollen in de film. Aan de cast te zien draait het in de film voornamelijk om de oosterse vechtkunsten; de acteerprestatie laten dan ook wat te wensen over. Door de internationale cast vliegen je de accenten om de oren. En lijkt het alsof de Aziatische acteurs net hun cursus Engels hebben afgerond. Hierdoor komen de dialogen vaak niet overtuigend over.

Gelukkig zit de vechtchoreografie wel goed in elkaar. Geen hinderlijk gemonteerde scenes waarin niet duidelijk is wie nou welke klap krijgt, maar duidelijke, van een afstand gefilmde vechtroutines. De stoten, vliegende knieën en bodyslams zijn dan ook extra leuk om te zien. Al vond ik Tiger Hu Chen qua intensiteit wat achterblijven bij de rest. Wat mij betreft hadden er wat meer gevechten in mogen zitten; het geforceerd ogende verhaal kon mij niet boeien.

Wat is vaak het probleem met dit soort films? Je hebt óf briljante vechters die niet kunnen acteren, óf je hebt degelijke acteurs die geen trap geloofwaardig kunnen uitdelen (John Wick uitgezonderd). Triple Threat is een film uit de eerste categorie. Dat is op zich geen probleem, maar laat dan wat meer hak- en breekwerk zien.

De trailer van de film geeft de indruk dat Triple Threat een soort van Expendables maar met vechters zou zijn. Helaas maakt de film dat niet waar. Door het oninteressante verhaal, warrige dialogen en het magere acteren blijft de film niets meer dan een middelmatige actiefilm.

Over het algemeen is dit de moeite waard als je van vechtfilms houdt of als je gewoon goede ouderwetse vechtpartijen wilt zien. Als je op zoek bent naar een verhaal of acteerwerk, kijk dan ergens anders.